Thursday, November 5, 2009

Отново на училище А, В, Е, К, М, Н, О, Р, С, Т, У, Х

Пак отново поведена от незнайната сила започвам новото - старо начинание да уча дете си на майчиния ми език. Чувствам много повече от всякога, че сега е момента за да започна. На  01 Ноември е Деня на Будителите в България. Не съм търсила това съвпадение, но го приемам като отправна точка, като ниво, към което ще се стремя. И дано Бог да ми е на помощ.

С какво разполагам
1. С любов, инстинкт, интелигентност е разбира се и интернет. Обаче с абсолютно никакви структурирани знания по педагогика и психология.
2. С едно 6 годишно момиченце с попупотвърдена диагноза на ADD.
В първи клас. 
Разбиране по Английски - перфектно.
Говорене по Английски - перфектно - като основен работен език.
Четене на английски - като за втори клас - вече втори семестър сме с S++. Математиката и е малко по-слаба, но пак донесе стабилно S втори път.
Разбиране по български - за около 8 (1-10)
Говорене по Български - 0.5-1(1-10) - много малко и неясно.
Четене по Български - разбира идеята за различни езици и различни писмени знаци за запис. Разпознава голяма част от кирилицата. Правилно назовава буквата и звука който изобразява. Сравнява с латиницата и знае правилното звучене на идентични букви за двете азбуки - като например К, С, Е, Р, У, В, Н, Х.

Урока започнах в 18.15 до 19.30. Правихме ракази по картинка, които сме правили и преди. Изискавах основно думички и къси изречения. Общо 3 страници
Когато и стана скучно прегледахме набързо буква А и и предложих да попълни кръстословицата.
Показах и отново цялата азбука и я накарах да я препише, като изговаряхме всяка буква.
Написах и азбуката накрая като я помолих да повтори само буквите, които се използват и в английската азбука.
Естествено излезе и желанието и да напише името си на български.
Накрая сметнах, че няма нищо по-естествено от това да и покажа цветовете на българския флаг и изпях няколко реда от химна. Тя нарисува отново флага този път със звезда, сърце и Мама и Вики.
Ето какво се получи.

   

През цялото време се мърда, става и сяда, но запази нишка интерес, към работата.

No comments: